Botoks Cilt Sağlığını İyileştirir Mi ?

Botoks tedavisi son dönemlerde oldukça popüler olan etkili bir estetik uygulamadır. Özellikle yüzdeki ince çizgiler ve mimiklerden dolayı oluşan dinamik kırışıklıklar botoks tedavisinin etki alanları dahilindedir ve güzel sonuçlar alınmaktadır.

Botoks cilt dokusunu etkileyen antioksidanlar içerebilir. Yüz kasları sürekli hareket ettiğinde ve yaşlanma süreci başladığında bu durum kollajen ve elastin dokuyu etkilemekte, bu nedenle de ciltte yaşlanma etkileri görülmektedir. Yüz kasları botoks tedavisi ile felç olduğunda, cildin kendini iyileştirmesi ve canlandırma şansı vardır. Botoks tedavisi doğal iyileşme sürecini başlatırken cildin kendini tahrip eden davranışına bir son verir.

Küçük miktarlarda uygulanan botoks çeşitli sağlık sorunlarını tedavi etmek için kullanılabilir. Bunların arasında aşırı terleme, servikal distoni, kronik migren ve aşırı aktif mesane bulunur.

İronik olarak, botoks tedavisi zehirli bir form olan Botulizme neden olan zehirli bakterilerden türetilmiştir. Ancak aynı toksin, kasları rahatlatarak, kırışıklıkları azaltır.

Sık sık botoks tedavisi gören hastalar, bir şekilde adapte olurlar, böylece etkiler küçük dozajlar arasında daha uzun sürer. Botoks tedavisinin uzun vadeli etkileri henüz tam olarak tanımlanmamıştır, ancak tedavinin uzun vadeli olumlu etkileri olup olmadığı araştırılması devam etmektedir.

Enjeksiyon hastanın cildinde geçici ağrıya ve şişmeye neden olsa da, genellikle botoks tedavisi güvenlidir. Aynı zamanda botoks tedavisi sonrasında mide rahatsızlığı ve grip benzeri semptomlar olabilir. Botoks enjeksiyonlarının zehirli içeriği göz önüne alındığında, hamile olan veya emziren kadınlar bu işleme tabi tutulmamalıdır.