Cilt Tipinizi Öğrenmenin Kolay Yolu

Cilt-Tipi

Cilt Tipinizi Öğrenmenin Kolay Yolu

Cilt bakımı günlük hijyeninizin önemli bir parçası olmalıdır. Buna günlük yüz temizliği, nemlendirme, güneş kremi uygulanması ve cildinizi tahriş edecek ürünlerden kaçınılması da dahildir. İyi bir cilt bakımı rutini cildinizin benzersiz ihtiyaçlarını anlamakla başlar. Birçok durumda cilt dört farklı kategoriye ayrılabilir. Bunlar normal, kuru, yağlı ve karmadır.  Cildinizin türünü belirlemek için şu basit testi deneyin;

Yüzünüzü yıkayın ve nazikçe kurutun.

Yaklaşık 15 dakika bekleyin ve daha sonra yüzünüzün farklı bölgelerine temizleme mendili basın.

Mendil yapışır ya da cildinizin her yerinden yağ alırsa yağlı cilt tipiniz var demektir. Mendil yüzünüzün herhangi bir yerine yapışmazsa, kuru cildiniz var demektir. Mendil sadece çenenize, burnunuza ve alnınıza yapışırsa normal ya da karma cildiniz var demektir.

Normal Cilt Tipi

İdeal cilt tipidir. Normal cilt pürüzsüz, eşit bir tonla karakterize edilir ve genellikle leke içermez. Çoğu cilt bakımı losyonları ve kremleri de kullanılabilir. Dengeli bir beslenmeyle birleştirilen düzenli bir cilt bakım düzeni, sağlıklı, genç cildi korumak için çoğu zaman yeterlidir.

Kuru Cilt Tipi

Kuru cildi olan insanların cildi doğal nem içermez. Kuru cilt kış aylarında yağlanabilir ve cilt aşırı derecede kuru olduğunda çatlama meydana gelebilir. Hafif nemlendirici gün boyunca uygulanarak bol miktarda su içmek kuruluğun hafifletilmesine yardımcı olur ve aynı zamanda erken yaşlanmaya karşı mücadele edebilir.

Yağlı Cilt Tipi

Yağlı cildiniz varsa, yüzdeki aşırı yağ salgıları nedeniyle sivilceye daha yatkın olabilirsiniz. Yağlı cilt yağlı görünebilir ve sebum üretimini artıran hormonal değişiklikler nedeniyle cilt problemleri yaygın olarak görülür. Yağlı cildi yönetmek için, az miktarda kozmetik kullanın ve mümkün olduğunca yağ içermeyen ürünler kullanın. Cildi günde bir veya iki kez yıkayın.

Karma Cilt Tipi

Karma cilt tipi hem kuru hem yağlı cildin bir karışımıdır ve çoğunlukla yağlı bir T-bölgesi ile karakterizedir. Yüzün farklı bölümlerinde biraz farklı bakım gerekebilir.