Facelift Sonrasında Botoks Uygulaması Yaptırmalı Mıyım?

facelift sonrasi botoks

Botoks gibi tedaviler yüzün farklı bölgelerini yenilemektedir. Botoks uygulamasının etkileri kısa vadeli olurken facelift (yüz germe) tedavisinin etkileri en az 5 yıl sürmektedir.  Facelift tedavisi sonrasında botoks yaptırmak tercih meselesidir. Facelift tedavisinin yüz gençleştirme cerrahi işlemleri arasında en iyilerden biri olduğu bilinse de eğer hasta tam bir gençleştirme tedavisi için botoks seçeneğini tercih ederek tedavisini kombine edebilir.

Facelift aşırı cilt çıkarımı, alttaki kasın sıkılması ve cildin yeniden konumlandırılmasının herhangi bir kombinasyonu olabilir. Bu işlem, fazla esnek cildi olan, elastikiyetini kaybetmiş kişilere karşı özellikle etkilidir. Yüz hatlarıyla alakalı düzeltilebilen en iyi konular şunlardır;

Yüzünde derin çizgiler oluşturan göz kırışıkları

Yüzde ifade bulunmaması durumunda dahi görülebilen derin alnın kırışıklıkları

Gözlerdeki göz altı torbaları ve  sarkmış kaşlar

Yanakların sarkması

Burun ve yanaklar arasındaki görünür kıvrımlar

Tüm bu konular yüzün üst yarısında bulunur ve botoks tedavisi iyi bir tercihtir.

Diğer yandan çok daha komplike durumlar, sarkmalar ve kötü görünüm için facelift tedavisi çok daha etkilidir.

Botoks, deride kırışıklara neden olan kasları rahatlatır. Etkiler, cildin düzenli olarak gerildiği veya katlandığı bölgelerde en iyi sonuçları verir, örneğin;

Kaz ayakları

Gülme ve kaş çatma çizgileri

Kaşlar arasındaki dikey çizgiler

Alın kırışıklarını oluşturan yatay çizgiler

Facelift bu konularda yardımcı olmaz ancak her iki tedavi daha gençleşmiş bir cilt için birleştirilebilir.