Herkesin Bilmesi Gereken Hassas Cilt Kuralları

Hassas ciltle doğarsanız veya sonradan cildiniz hassaslaşırsa durumun kötüleşmesini önlemek için doğru ürünleri ve uygulamaları kullanmanız önemlidir.

Birçok kişi hassas cilt tipine sahip olduğunu iddia etmektedir. Çoğu zaman cilt, bazı durumlara bağlı olarak hassastır. Bu, epidermis olarak da bilinen cildin en dıştaki tabakasının sağlıklı olmadığı anlamına gelir.

cildi optimum kuvvette tutmayı, temizleyici, nemlendirici ve güneş koruyucu gibi temel temel ürünlerinin hangilerinin cildinizin tipi için uygun olduğunu bilmek önemlidir.

Tahriş Edici Maddelere Dikkat Edin

Sabahları ve akşamları cildinizi temizlemek, yüzünüzün kir, ter, makyaj ve kirletici maddeleri uzak tutmak için önem taşırken cildi çok fazla zorlamayan temizleyici kullanmanız da gereklidir. Asla sabun kullanmayın, zira bunlar alkalindir ve cildin yüzeyine zarar verir.

Sıcak Sudan Uzak Durun

Yüzünü nasıl yıkadığınız kullandığınız ürün kadar önemlidir. Çok sıcak olan su kullanmayın, çünkü çok rahatsız edici olur. Ilık bir sıcaklık en iyisidir. Diğer yandan cildinizi yıkarken çok hassas davranmalı ve kurularken de tampon hareketlerle cildinizi kurulamalısınız.

Nemlendirin

Sabah ve akşam bir nemlendirici kullanmak cildin bariyerinin sağlıklı olmasını ve korunmasını sağlar. Bir nemlendirici seçerken, hiyaluronik asit, antioksidanlar ve esansiyel yağ asitleri gibi faydalı maddelerle hassas ciltler için formüle edilmiş olanları tercih edebilirsiniz.

Koruyun

Aşırı güneşe maruz kalma, hassas cildin sorunlar yaşamasına neden olabilir, bu nedenle bir güneş kremi ile korumak şarttır. Genel olarak, mineral güneş koruyucuları  hassas ciltler için daha uygundur, çünkü duyarlı cilt üzerinde rahatlatıcı oldukları bilinmektedir.