Migren Tedavisinde Botulinum Toksin Uygulaması

Migren Tedavisinde Botulinum Toksin Uygulamasi

Migren ve Botulinum Toksin

Migrende beyindeki bazı damarların kasılması ile  başlayan ve kaslara uzanan patoloji  şiddetli  baş ağrısına dönüşür. Ataklar şeklinde yaşanan migrenin çeşitli tedavileri bulunmaktadır. Son yıllarda popüler olan tedavi alternatiflerinden biri de Botulinum Toksin enjeksiyonudur. Yapılan araştırmalar ve uygulamalar ile Botulinum Toksin uygulamasının  migren ve gerilim tipi baş ağrılarının şiddetini ve atakların sıklığını büyük oranda  azalttığını  ortaya koymuştur. Botulinum Toksini , FDA tarafından kronik migrene yönelik olarak koruyucu tedavi seçeneği olarak onaylanmıştır.

Latince adı “Clostridiumbotulinum” olan  bir bakterinin salgıladığı toksinin, labaratuar ortamında  zayıflatılarak insan için tedavi edici hale getirilmiş şekline botulinum toksin adı verilir. FTR Nöroloji, ortopedi ve göz hekimlerince çeşitli hastalıkların tedavisinde güvenle kullanılmaktadır. Bizler de en sık olarak estetik dermatolojide kırışıklık tedavisinde kullanmaktayız. Migren tedavisine olumlu katkısı  dason yıllarda ortaya çıkmış olan bir diğer etkisidir.

Botulinum Toksin Tedavisi ve Sonrasında Beklentiler

Botulinum toksini  ile  migren tedavisini estetik  uygulamalarında olduğu gibi ince iğne uçlu enjeksiyonlar  ile yapıyoruz.  Migren tetikleme noktalarını belirleriz ve enjeksiyon yapacağımız noktaları planlarız. Uyguladıgımız doz estetik amaçlı dozun 2-3 katı olmaktadır. Migren botulinum toksin uygulaması  baş ağrılarına ek olarak  alın ve kaş arası  kırışıklıklarına da çözüm olmaktadır. Botulinum toksin  enjeksiyonu ile bulunduğu yerde anında sinir iletimi bloke edilir. Bu şekilde migren  atakları üzerinde tedavi sağlanır. Kronik migren de uygulamadan  3-7 gün  sonrasında ağrılar belirgin şekilde azalmaktadır. Tedavinin etkinlik süresi yaklaşık 6 aydır. Bu hastalarda 12. haftada bir uygulama daha yapılması tavsiye edilir.