Terleme İçin Botulinum Toksin Uygulaması

Terleme-Botoksu

Aşırı Terleme Problemi

Terleme vucüt ısısının dengelenmesınde  son derece etkili ve gerekli bir mekanızmadır. Ancak bazen bölgesel ter bezlerinde normalden fazla çalışma durumu olabilir ki biz buna dermatolojide  ‘lokalizehiperhidrozis’ adını veririz. Özellikle avuç içlerinde, ayak tabanlarında ve koltuk altlarında aşırı terleme hem kadınlarda hem de erkeklerde, yaşam kalitesini negatif etkileyen önemli bir dermatolojik sorundur. Bu durumun en etkili tedavi yöntemi bölgesel botulinum toksin enjeksiyonudur. .Bir bakteri toksini olan botulinum toksin ter bezlerini çalıştıran sinirlerin aktivitelerini  azaltarak terlemeyi önemli oranda  azaltmaktadır.

Aşırı Terlemenin Botulinum Toksin İle Tedavisi

Terleme tedavisinde botulinum toksini en sık koltukaltı bölgesine uygulamaktayız.  Ayrıca aşırı terleme problem olan avuç içi ve ayak tabanı bölgelerinde de  oldukça etkili bir yöntemdir. Yüz terlemelerinde iseuygulamalarımız  estetik amaçlı uygulamamızdan farklı şekilde, kas içine değil deri içine  mezoterapi yöntemi şeklindedir. Uygulandığı tüm bölgelerde aşırı terleme tedavisinde başarılı bir tedavi yöntemidir.

Tedavi Sonrası Süreç

Aşırı  terlemeye karşı botulinum uygulaması öncesinde  problemli bölgedeki terleme bir takım testler ile  tespit ederek başlarız. Daha sonraki aşamada bölgeyelokal  anestezik kremler uygulanır  ve 20 dklık bekleme süreci sonrasında uygulamayı yaparız. İşlem son derece ince uçlu iğnelerle aracılığı ile  problemli olan bölge içine ilaç enjeksşiyonu şeklinde gerçeleştirilir.Terleme tedavisinde uygulanan botulinum toksin tedavi etki süresi yaklaık etkisi 6-8 aydır.Bu süre boyunca boyunca hem terlemenin miktarı oldukça azalır, hem de terin rahatsız edici kokusundan kişi kurtulmuş olur.